onsdag 27 november 2013

Hemmagjord Tiptop

Min sambos favorit glass är Tiptop och därför fick jag en idé om att göra hemmagjorda.
Jag hade färdiga rån som jag först spritsade ner mörk choklad i botten i. Sedan gjorde jag vaniljglass som jag fyllde halva struten med och sedan en klick med en blandning av nougat som jag rört ut med grädde för att inte få den för hård. Sedan mera vaniljglass över nougaten för att avsluta med att doppa i choklad som jag nu rört i en matsked olja i.
 
Hur blev då resultatet? Jag tyckte strutarna blev riktigt snygga men smaken blev tyvärr inge bra...
 Hemmagjord vaniljglass smakar ju mycket mer än den i köpe tiptoppen och tillsammans med nougaten som faktiskt mest kändes som en smörklump blev det bara för mycket. Chokladskalet var dessutom ganska tjockt vilket gjorde glassen alldeles för mastig.
Det var kul att testa men det blir inget jag gör igen! 
 

1 kommentar:

Olivia sa...

ALltså dör! Bjud mig!