måndag 15 november 2010

Apelsinkolapraliner

Jag tycker det blir så gott med kolafyllning i praliner och dessa är fyllda med apelsinkola, ganska sött men väldigt gott! Receptet är detta fast jag bytte ut lite av grädden mot apelsinsaft och smaksatte med rivet apelsinskal.
Innan jag började gjuta chokladskalen penslade jag glitterpulver i formen för att få  skimrande praliner, tyvärr blev inte resultatet vad jag hoppats på utan pralinerna såg mest smutsiga ut... Kanske man kan prova att pensla på glitterpulver efteråt istället? det får provas nästa gång, då blir det nog mintchokladkola som fyllning...



3 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

Mums vad det låter och ser gott ut :)

Cupcakesfluffan sa...

Så gott det ser ut, måste ta och köpa en snygg pralinform så att jag kan göra egna praliner till jul

Erika - Bakglädje sa...

Åh, vad gott det ser ut!