onsdag 23 januari 2013

Polkagrisdrömmar

Dessa drömmar med krossade polkagrisar blev riktigt goda och polkagrisen gjorde dem extra knapriga!
Jag gjorde halva satsen med polkagris och halva med choklad, de kommer i nästa inlägg.
Egentligen ska det vara hjorthornsalt i drömmar men det hade jag slut på så jag tog bikarbonat istället och det funkade fint!  


Polkagrisdrömmar
 ca 40-50 stycken

150 gram smör
4 dl socker
1 1/2 dl neutral olja
2 msk vaniljsocker
1 tsk hjortronsalt eller bikarbonat
5 dl vetemjöl
2 dl krossade polkagrisar
Några droppar pepparmyntsolja
Gör så här
Sätt ugnen på 150 grader. 
Vispa smör och socker tills det blir vitt och poröst
Tillsätt oljan och vispa en stund till.
Blanda i hjorthornsalt/bikarbonat, vaniljsocker och mjöl.
Tillsätt polkagrisar och pepparmyntsolja.
Rulla till små bollar som läggs på bakplåtspappersklädd plåt.
Grädda i  c:a 20 minuter. 

Receptet hittade jag hos Cupcakesfluffan

3 kommentarer:

Loovas kök sa...

Det där är något jag ska testa!

Kristin sa...

Gör det, dom blev supergoda!

Marie sa...

Mums! Kan tänka mig att de är jättegoda!