tisdag 13 juli 2010

Banana-Pecan Chocolate-Chunk Cookies

Det här blev goda kakor med smak av banan, choklad och pecannötter! Godast är att äta dom kalla så förvara dom i kylen.

Men det blev lite fel när jag skulle baka. Jag tyckte att det stod 550g pecannötter i receptet. Jag hade bara 300g hemma så jag tänkte att jag tar lite valnötter också, mätte upp 150g valnötter, det var allt jag hade, häller ut och börjar hacka och tänker att det är väldigt MYCKET nötter, tar en ny titt på receptet och ser att det står 55g. Haha, så nu har jag ca 400g färdighackade nötter! Får nog skylla mitt misstag på värmen, hjärnan funkar inte riktigt som den ska då!


Receptet kommer från den här fina bloggen

2 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Låter som goda kakor, ja det hade blivit mycket nötter i kakorna med 550 gram istället för 55 gram :-D

Erika - Bakglädje sa...

Mums! Jag kommer och smakar. ;-)