fredag 23 december 2011

Pepparkakssläde med renar

Årets pepparkaksbygge blev en släde med renar!
Själva delarna gjorde jag vid första advent men sen fick jag inte tid för att sätta ihop bygget föräns tre veckor senare och då hade delarna tyvärr mjuknat en del. Jag började att bygga ihop släden och kom  då på att det kanske vore bra om jag bakade av delarna igen så att det blev lite hårdare. Efter det gick det bättre att bygga ihop resten av släden och renarna.

Jag blev ändå nöjd med mitt bygge och lite kristyr döljer det mesta!

Mallarna kommer från boken Pepparkakshus och mera julbus.
Receptet på pepparkaksdegen kommer från Riddarbageriets Söta



4 kommentarer:

Sabina tårtgalen sa...

Wow va fint. Har du köpt byggstsen någonstans?

Sara sa...

Helt fantastiskt! Bra jobbat..! ;-) Jag är imponerad!

Sweet Passion sa...

åh den vart jättefin ju

Kristin sa...

Tack så mycket!