torsdag 29 december 2011

Pralin med Apelsinmandelmassa&Valnöt

Det här tycker jag blev en mycket lyckad pralin!
Jag gjorde ett mörkt chokladskal i en pralinform som jag först stänkt lite mjölkchoklad i för att få lite snygga ränder. Skalen fyllde jag med mandelmassa som jag smaksatt med apelsinkoncentrat (apelsin och socker mixat, ur Jan Hedhs böcker). Först hade jag i lite mandelmassa i botten, sedan tryckte jag i en bit rostad valnöt och fyllde sedan upp med mer mandelmassa. Resultatet blev mycket gott enligt mig!


4 kommentarer:

Katarina sa...

Låter super gott och de ser så mumsiga ut!

Sweet Passion sa...

dessa blev så fina,bra ide med att göra ränder,de fick wow faktor då och låter supergott

Cupcakesfluffan sa...

Så gott och en magnetform som du använt i tidigare inlägg är jag himla sugen på att köpa

Rebeccca (aka Marängel) sa...

Enkel och fin ide! Jättesnyggt med mjölkchokladmönstret.