måndag 9 juli 2012

Blåbärsmuffins med creamcheese


Jag fick en idé om att det vore gott med creamcheese i muffins, så det var tvunget att testas.
Jag gjorde Leilas grundrecept på muffins som jag hällde i muffinsformar, sedan la jag i en klick creamcheese och några blåbär som jag tänkte skulle passa bra till i varje muffinsform. Jag avslutade med att strösla över lite valnötstopping.
Resultatet blev inte riktigt som jag tänkt mig eftersom muffinsmeten var så lös så hamnade all fyllning och topping i botten. En fastare smet hade nog varit bättre och att man rörde ner creamcheesen lite försiktigt i smeten innan den hälldes upp i muffinsformar för nu var creamcheesen bara som en klump i botten och det var inte vad jag ville. Får se om jag testar vidare på detta någon annan dag!

Inga kommentarer: