fredag 29 juni 2012

Chokladtårta med Björnbärsfrosting

Den här tårtan gjorde jag när jag fyllde år. Jag har aldrig gjort den här typen av tårta förut och tyvärr föll den mig inte alls i smaken... Tårtan består av chokladbottnar och marängsmörkräm smaksatt med björnbär imellan. Jag tyckte den blev alldeles för torr och mastig och björnbärssmaken kännde man inte av alls. 

Receptet kommer Lomelinos Tårtor som jag tycker är en mycket fin bok med snygga bilder och bra tips och beskrivningar. Jag får prova någon annan tårta ur boken och se om den passar min smak bättre!


2 kommentarer:

Linda sa...

Hej Kristin!
Vad kul att du testat ett recept, även om det inte föll dig helt i smaken. Och jag vet vad du menar, den är väldigt.. amerikansk helt enkelt! Jag kan rekommendera Black Forest, den är mycket fluffigare och man kan ju ersätta körsbären om man inte känner för att ha just det. Hoppas du vågar dig på att baka något mer ur boken och ha det fint!
Linda

Kristin sa...

Jag ska absolut testa någon annan tårta ur boken, tack för tipset! Din bok tycker jag för övrigt är väldigt fin, helt klart den snyggaste bokryggen bland mina bakböcker!! Och mycket bra tips och beskrivningar i boken!