lördag 25 augusti 2012

Fyllda Cookies

Jag fick ett önskemål av en kompis att baka fyllda cookies med inspiration av Ballerinas fyllda cookies.
Jag fyllde mina med dubbelnougat som blev härligt krämig i mitten av kakorna. Det blev mycker lyckade kakor!



Nougatfyllda Cookies
24st

175g smält svalnat smör
2 1/2 dl farinsocker
1/2 dl strösocker
1 ägg
1 äggula
5 dl vetemjöl
2 msk kakao
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
200g mörkchoklad
200g nougat (4st dubbel nougat)

Vispa smör och socker pösigt.
Vispa i ägget och äggulan.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner dem i smeten.
Hacka chokladen och rör ner den.
Dela nougaten i 24 bitar. Dela degen i 24 bitar.
Ta en bit deg, platta till och lägg nougaten i mitten. Nyp ihop degen över nougaten, platta till kakan lite och lägg på plåtar.
Grädda på 175 grader 15-20 minuter.
Låt kakorna svalna lite på plåten och flytta sedan över dem till ett galler för att kallna helt.
Klart!

2 kommentarer:

Sabina mammas tårtor sa...

Jag älskar dem kakorna!!

Nina sa...

Ojojoj dom här skulle min sambo älska! Får se vilken dag jag ska hinna göra dom, för prova det ska jag! =) Tack för receptet!